Nauczycielu, „Wyluzuj”!

Do kogo kierowane jest szkolenie: nauczyciele, pedagodzy

Czas trwania szkolenia: 1 dzień (8 godz.)

  • Co sprawia, że potrzebujemy „wyluzować”?

    Stres:

    • -Usystematyzowanie wiedzy na temat stresu

    • -Autodiagnoza poziomu stresu

    • -Objawy psychosomatyczne wynikające ze stresu

    • -„Zło konieczne”, czyli stresory na co dzień w pracy Nauczyciela

    • -Metody radzenia sobie ze stresem

    Krytyka:

    • Rozpoznawanie krytyka i jego komunikatów

    • „Szpile i szpileczki”, czyli co boli nas najbardziej?

    • Reagowanie na krytykę

    Przekonania:

    • -Rozpoznawanie niesprzyjających przekonań

    • -Metody tworzenia sprzyjających przekonań

    Co pomaga „wyluzować”?

    Budowanie poczucia własnej wartości:

    • -Wpływ przekonań na budowanie poczucia własnej wartości

    • -Docenianie siebie

    • -Ciało a poczucie własnej wartości

    Określenie strefy wpływu:

    • -Krąg wpływu a krąg zainteresowań

    • -Przenoszenie uwagi do kręgu wpływu

    • -Krąg wpływu w relacjach interpersonalnych

    • -Odpuszczanie vs rezygnacja

    Postawa asertywna:

    • -Czym tak naprawdę jest asertywność

    • -Stawianie granic w kontakcie z uczniami i rodzicami

    • -Komunikat asertywny w pracy Nauczyciela

    • -Nauczysz się „łapać większy dystans” w trudnych sytuacjach

    • -Podniesiesz swoje umiejętności zarządzania stresem

    • -Rozwiniesz umiejętność  radzenia sobie z krytyką i trudnymi emocjami

    • -Rozpoznasz blokujące Cię przekonania

    • -Dowiesz się, jak zamieniać przekonania blokujące na wspierające

    • -Poznasz nowe strategie zachowań w budowaniu poczucia własnej wartości

    • -Zwiększysz swoją umiejętność stawiania granic i stosowania komunikatu asertywnego