Praktyczny trening obsługi trudnych sytuacji we współpracy z klientami administracji publicznej
Cena: 400 zł netto / osoby
Przy zgłoszeniu 3 osób – 10 % rabatu
W cenie szkolenia zawarte są: przerwy kawowe, obiad, certyfikat uczestnictwa.

Praca z klientami nie należy do najłatwiejszych i wymaga odpowiednich kompetencji. Ważnym aspektem w kontakcie z klientami jest wypracowanie sobie postawy asertywnej, która pozwala być odbieranym jako rzetelny i skuteczny pracownik, a dodatkowo umożliwia wyjście z twarzą z każdej trudnej sytuacji. Profesjonalnych zachowań w przypadku trudnych sytuacji można się nauczyć, jednak wymaga to treningu. Urzędnik mający kontakt z klientem, bezpośredni lub pośredni, będzie działał efektywniej i asertywniej, gdy wypracuje sobie sposoby na radzenie sobie z trudnymi sytuacjami zanim wydarzą się kolejny raz. Dzięki temu będzie również przekazywać pozytywny wizerunek firmy i zwiększy szanse na zbudowanie długotrwałej współpracy z klientem.
Korzyści z udziału w szkoleniu:
- Wzmocnienie umiejętności reagowania na trudne zachowania klientów,
- Wypracowanie i przetrenowanie praktycznych algorytmów reagowania na zebrane, trudne zachowania klientów,
- Zrozumienie działania mechanizmów psychologicznych, jako podstaw trudnych zachowań klientów, wzmocnienie umiejętności „zaopiekowania” tych mechanizmów i niwelowania trudnych zachowań,
- Wypracowanie użytecznych pierwszych reakcji na trudne zachowania klientów z wyjściem do współpracy i szukania rozwiązań,
- Przepracowanie pogłębionych narzędzi diagnozy problemu (potrzeby) klienta oraz prezentacji możliwych rozwiązań,
- Praktyczne przetrenowanie asertywnych reakcji na nierealne oczekiwania klientów, manipulacje i bardzo trudne emocje,
- Wzmocnienie pewności siebie uczestników szkolenia, w trakcie obsługi trudnych sytuacji.
Do kogo skierowane jest szkolenie:
Szkolenie przeznaczone jest dla osób zajmujących się obsługą klienta, w specyfice pracy administracji rządowej lub samorządowej wszystkich szczebli. Wartościowe będzie także dla pracowników instytucji użyteczności publicznej, np. muzeów, spółdzielni mieszkaniowych, komunikacji miejskiej, spółek gminnych, itd. którzy realizują działania obsługowe.
-
Kluczowe założenia do obsługi trudnych sytuacji
- Określenie założeń efektywności współpracy z klientami prezentującymi trudne zachowania.
- Koncepcja Customer Experience – założenia w warunkach współpracy z klientami administracji publicznej.
-
Nasze trudne sytuacje
- Ćwiczenie „Czerwona kartka” – zebranie najczęściej pojawiających się trudnych sytuacji:
-
Wstępna analiza sytuacji – praca na doświadczeniach uczestników szkolenia,
na poziomach:-
Postawa, emocje, zachowania klienta,
-
Postawa, emocje, zachowania obsługującego.
-
-
Warsztat: „Dwie persony” – charakterystyka osoby odpornej psychicznie i osoby wrażliwej psychicznie.
-
Ważne elementy psychologii relacji w trakcie obsługi trudnych sytuacji
- Model podwójnej dbałości – strategie konfrontacyjne a strategie zapraszające do współpracy.
- Prawo stałości energii: racjonalne myślenie vs. emocje.
- Mechanizm psychologiczny, który steruje zachowaniem klienta w trudnej sytuacji, klient nie zawsze jest świadomy jego działania, a warto go „zaopiekować”, żeby obsłużyć trudne zachowania – uważność na myślenie klienta.
- Dwie kluczowe reguły zachowań społecznych w obsłudze trudnych sytuacji i przykłady branżowe ich wykorzystania.
- Podstawowe prawa asertywności w relacji z klientami prezentującymi trudne zachowania.
-
Programowanie myślenia klienta i przejmowanie kontroli nad sytuacją
- Scenka diagnostyczna: trudna sytuacja + wypracowanie zachowań opłacalnych i ryzykownych.
- Otwarcie rozmowy – pierwsza reakcje profesjonalisty i zabezpieczanie negatywnych emocji klienta – reakcje na trudne, początkowe zachowania – wypracowanie praktycznych sposobów.
- Kontraktowanie przebiegu rozmowy – przejęcie kontroli nad sytuacją.
- Narzędzia aktywnego słuchania – charakterystyka, jak używać?
- Diagnoza oczekiwań klienta – analiza potrzeb.
- Prezentacja możliwych rozwiązań dla klienta.
- Co, jeśli rozwiązanie nie jest dostępne lub sytuacja wymaga analizy wewnętrznej – kontraktowanie odsunięcia rozwiązania.
- Reagowanie na nierealne oczekiwania klientów – model ZWROTNICA.
- Kiedy trzeba przeprosić klienta – model POPO.
- Stosowane manipulacje i reagowanie na tego typu techniki używane przez klientów.
- Asertywne reakcje na krytykę zgodną i niezgodną ze stanem faktycznym.
- Profesjonalny model tłumaczenia klientowi: założeń, ograniczeń, sekwencji działań, procedur, których klient nie rozumie i reaguje agresją.
- Techniki na najtrudniejsze sytuacje: 6 praktycznych technik reagowania.
-
„Poligon” treningowy trudnych sytuacji
- Trening otwarcia rozmowy z klientem w trudnych sytuacjach + feedback trenera.
- Trening diagnozy potrzeby i oczekiwań klienta
- Trening prezentacji rozwiązania dla klienta.
- Trening radzenia sobie w trudnych sytuacjach – trening w strukturach 3-osobowych (z obserwatorem) + feedback grupowy.
Pobierz formularz zgłoszeniowy PDF lub zapisz się online.