Tryb podstawowy w nowym Prawie zamówień publicznych
Cena: 380 zł netto / osoby
Przy zgłoszeniu 3 osób z tej samej Firmy 10 % rabatu.

MASZ PYTANIE?
Zadzwoń:
796-444-616
786-120-520
lub wyślij wiadomość
Praktyczne warsztaty: od przygotowania postępowania o udzielenie zamówienia klasycznego do zawarcia umowy oraz ekstra moduł – osoby odpowiedzialne za prowadzenie postępowania [kierownik zamawiającego, a komisja przetargowa]
Zamówienia publiczne są bardzo istotnym elementem finansów publicznych. Oznaczają odpłatną umowę zawieraną między podmiotem publicznym a wykonawcą i są sformalizowane. Branie w nich udziału opiera się na spełnianiu wymagań jasno określonych w Prawie zamówień publicznych i aktach wykonawczych. Do stosowania przepisów w ich zakresie zobowiązane są w szczególności podmioty sektora finansów publicznych, a także inne podmioty o podobnym charakterze lub kontrolowane w określony sposób przez jednostki sektora finansów publicznych, jeśli nabywają dostawy, roboty budowlane lub usługi. Prawo w zakresie zamówień publicznych dynamicznie się rozwija i jest aktualizowane, najnowsze przepisy weszły w życie 01.01.2021 r. Branie udziału w zamówieniach publicznych po stronie wykonawcy stanowi szansę na rozwój własnej firmy, jednak wymaga praktycznej wiedzy na temat procedur związanych z ubieganiem się o tego typu zamówienia.
Podczas szkolenia:
- Poznasz jedną z kluczowych regulacji nowego prawa zamówień publicznych, która weszła w życie 01.01.2021 r., tj. tryb podstawowy uregulowany w przepisach – art. 275 – 296 z uwzględnieniem zastosowania przepisów jak dla postępowań o wartości równej lub przekraczającej progi unijne z pewnymi wyjątkami ustawowymi.
- Dowiesz się, iż tryb podstawowy to przejaw uproszczonej, elastycznej procedury wszczynanej w drodze ogłoszenia o zamówieniu zamieszczanego w Biuletynie Zamówień Publicznych, w odpowiedzi na co oferty będą mogli składać wszyscy zainteresowani wykonawcy, a następnie zamawiający:
- wybiera najkorzystniejszą ofertę bez przeprowadzenia negocjacji albo
- może prowadzić negocjacje w celu ulepszenia treści ofert, które podlegają ocenie w ramach kryteriów oceny ofert, o ile przewidział taką możliwość, a po zakończeniu negocjacji zamawiający zaprasza wykonawców do składania ofert dodatkowych albo
- prowadzi negocjacje w celu ulepszenia treści ofert, a po zakończeniu negocjacji
zamawiający zaprasza wykonawców do składania ofert ostatecznych.
- Zdobędziesz niezbędną wiedzę w zakresie nowej ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych (z uwzględnieniem ostatniej nowelizacji) w zakresie między innymi dotyczącym:
- nowych definicji ustawowych i ich zestawienia z poprzednio obowiązującymi regulacjami
- prawidłowego szacowania wartości przedmiotu zamówienia i opisywania przedmiotu zamówienia
- sporządzenia planu postępowań o udzielenie zamówienia
- ustalania warunków udziału w postępowania
- właściwego doboru kryteriów oceny ofert z uwagi na specyfikę przedmiotu zamówienia
- przygotowania klauzul umownych.
Do kogo skierowane jest szkolenie
- Pracownicy zamawiającego – komórek zamówień publicznych/ stanowisk związanych z omawianą ustawą
- Osoby odpowiedzialnie merytorycznie za przygotowanie i szacowanie zamówienia
- Członkowie komisji przetargowych
- Kierownicy jednostek
- Osoby sprawujące nadzór nad zamówieniami w jednostce
- Wykonawcy zainteresowani pozyskaniem wiedzy praktycznej od strony organizatora postępowania- zamawiającego
- Osoby przygotowujące się do pracy w zamówieniach publicznych
- Kontrolerzy i audytorzy
- Pozostali specjaliści, którzy w swojej pracy muszą znać zasady prawa zamówień publicznych.
I. Zagadnienia wprowadzające- systematyka nowej ustawy, cel nowych regulacji:
- Podział zamówień.
- Nowe progi stosowania ustawy.
- Porównanie definicji ustawowych (najważniejsze zmiany + nowe definicje).
- Zasady udzielania zamówień- rozszerzony zakres.
- Plan postępowań- zasady sporządzania, zakres, obowiązek aktualizacji, etc.
II. Etap przygotowania postępowania w trybie podstawowym – kluczowe elementy:
- Opis przedmiotu zamówienia i termin wykonania.
- Przedmiotowe środki dowodowe.
- Prawidłowe szacowanie wartości przedmiotu zamówienia. Agregacja zamówień.
- Warunki udziału w postępowania i przesłanki wykluczenia. Podmiotowe środki dowodowe.
- Dobór kryteriów oceny ofert.
III. Tryb podstawowy wariant I – bez przeprowadzenia negocjacji:
- Minimalny zakres treści SWZ.
- Wszczęcie postępowania:
a) zamieszczenie ogłoszenia o zamówieniu w BZP,
b) możliwość poinformowania o wszczęciu postępowania znanych sobie
wykonawców. - Wyjaśnienia i zmiany treści SWZ.
- Składanie ofert – wariant analogiczny do PN.
- Badanie i ocena ofert.
- Wybór najkorzystniejszej oferty.
IV. Tryb podstawowy wariant II – możliwość negocjacji treści oferty:
- Minimalny zakres treści SWZ.
- Wszczęcie postępowania:
a) zamieszczenie ogłoszenia o zamówieniu w BZP,
b) możliwość poinformowania o wszczęciu postępowania znanych sobie wykonawców. - Wyjaśnienia i zmiany treści SWZ.
- Składanie ofert.
- Zaproszenie do negocjacji – negocjacje.
- Zaproszenie do składania ofert dodatkowych – oferty dodatkowe.
- Badania i ocena ofert.
- Wybór najkorzystniejszej oferty.
V. Tryb podstawowy wariant III – negocjacje treści oferty:
- Sporządzenie opisu potrzeb i wymagań (OPiW).
- Wszczęcie postępowania:
a) zamieszczenie ogłoszenia o zamówieniu w BZP,
b) możliwość poinformowania o wszczęciu postępowania znanych sobie
wykonawców. - Wyjaśnienia i zmiany treści OPiW.
- Składanie ofert.
- Zaproszenie do negocjacji- negocjacje. Sporządzenie SWZ.
- Zaproszenie do składania ofert ostatecznych- oferty ostateczne.
- Badanie i ocena złożonych ofert.
- Wybór najkorzystniejszej oferty.
VI. Umowa w sprawie zamówienia publicznego i jej wykonanie:
- Klauzule abuzywne.
- Zakres podstawowych postanowień umownych.
- Klauzule waloryzacyjne.
- Możliwości dokonania zmiany umowy.
- Podwykonawstwo.
VII. Osoby odpowiedzialne za prowadzenie postępowania:
- Odpowiedzialność kierownika zamawiającego.
- Zasady powoływania komisji przetargowej- charakter stały, okresowy.
- Przykładowa organizacja, tryb pracy, zakres obowiązków członków komisji przetargowej.
- Nowe okoliczności ustawowe wyłączenia z postępowania- konflikt interesów.
- Moment złożenia oświadczenia o braku lub istnieniu okoliczności stanowiących podstawę wyłączenia z postępowania.
VIII. Panel dyskusyjny.
Szkolenie odbywa się online
Pobierz formularz zgłoszeniowy PDF lub zapisz się online.